Feedback negativ. Acest tip de feedback este de
fapt doar exprimarea unei păreri negative despre acțiunile cuiva, fără a
include recomandări utile pentru redresarea efectelor acelor acțiuni.
Feedbackul de acest tip nu duce nicăieri, dar produce discuții aprinse
sau frustrări mocnite, mai ales din partea celui vizat direct de acele
remarci.
Feedback constructiv. Acesta se oferă având în
vedere binele comun al unei echipe sau al unui proiect, iar în timpul
acestor întâlniri se oferă indicii și recomandări pentru obținerea unor
rezultate mai bune. Acest tip de feedback ar trebui urmat de o nouă
întâlnire pentru reevaluarea situației, pentru a-i oferi aprecierea
cuvenită celui care a aplicat cu succes acele recomandări sau pentru a
încerca noi variante care să aibă un efect pozitiv.
Feedback pozitiv/apreciativ. Acesta este în egală
măsură important precum este și cel constructiv. Chiar dacă totul merge
strună, managerul sau colegii ar trebui să acorde timpul necesar pentru a
oferi și feedback pozitiv, arătându-și aprecierea față de acțiunile
benefice ale unui alt coleg.
Feedback pur evaluativ. Acesta pune doar etichete
de „Așa DA/Așa NU”, fără a aduce în plus ceva constructiv. Evaluarea de
acest tip va fi apreciată de către cel vizat de această discuție doar
atunci când i se comunică ceva pozitiv. În cazul unei evaluări negative,
se vor crea doar disensiuni în cadrul echipei, fără a se întreprinde
acțiunile necesare pentru schimbarea situației.
Feedback prescriptiv. Spre deosebire de feedbackul
evaluativ, acesta oferă doar recomandări, fără a analiza situația
existentă împreună cu cel care primește acele recomandări. În lipsa unui
dialog deschis, cel evaluat se va simți nedreptățit, neînțelegând
uneori fundamentul acelor recomandări oferite pe nepusă masă.
Feedback descriptiv. Acest tip de feedback este
ideal, deoarece le înglobează pe primele două într-o discuție
constructivă, orientată spre îmbunătățirea rezultatelor prin metode
discutate și convenite de comun acord.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu