Emailul este o peliculă, o masă sticloasă aplicată pe suprafața unui obiect (gândiți-vă la căzi, chiuvete de bucătărie sau oale emailate). E-mailul (și nu e-mail-ul), cu pluralul e-mailuri (și nu e-mail-uri), este prietenul nostru cel de toate zilele – mesajul electronic.
rapoarte în activitatea de vânzări
In Sfaturi
Cele mai utilizate rapoarte/indicatori grafici care privesc activitatea de vânzări din sunt următoarele:
Analiza ABC
Analiza ABC
- bunuri de categoria A – 20% din totalul de bunuri aduc 70% din total vânzări
- bunuri de categoria B – 30% din totalul de bunuri aduc restul de 25% din vânzări
- bunuri de categoria C – 50% din totalul de bunuri generează restul de 5% din vânzări
Viteza de rotație a stocurilor
– arată de câte ori a fost rulat stocul
de mărfuri în decursul unui exercițiu financiar. Acest indicator
avertizează managementul asupra faptului ca imobilizarea lichidităților
companiei în stocuri care nu se vând sau se vând mai puțin, poate afecta
cash-flowul companiei. Viteza de rotație a stocurilor mare poate
semnifica faptul că suma de bani blocată în stocuri este mică. Dacă
rotația stocurilor are o valoare prea mică, acest fapt reflectă probleme
de flux de numerar. Dacă rotația stocurilor are o valoare prea mare,
aceasta poate duce la pierderea vânzărilor din cauza lipsei de stocuri
pentru anumite produse. În plus, urmărirea rotației stocurilor permite
magazinului să nu rămână fără stocuri la unele produse și nici să nu își
facă supra-stoc la altele.
Situație comparativă (profitabilitate)
– permite înțelegerea eficienței
economice la nivel de magazin, canal de vânzare/distribuție, produs sau
agent de vânzări. Profitabilitatea pe produs, de exemplu, poate fi
calculată prin raportarea prețului de vânzare la prețul de cost sau
prețul antecalculat sau chiar la prețul de cost complet (în care sunt
incluse cheltuielile cu aprovizionarea și desfacerea). La nivel de
magazin, profitabilitatea se va calcula ținând cont de cheltuielile de
întreținere, cu salariile, cu chiriile, de franciza, etc.
Situația încasărilor
– prezintă sumele încasate la timp sau în
avans raportat la totalul facturat. Cel mai frecvent criteriu de
filtrare e pe client. Daca neîncasările sunt la un nivel ridicat, se pot
impune limite de marfa, termene de plata sau limite de credit peste
care sistemul ERP nu permite vânzarea de marfă.
Utilizatorii care doresc pot primi via email toate aceste rapoarte, dar și altele personalizate la intervalele de timp dorite.Tipuri de feedback
In Sfaturi
1) Feedbackul pozitivTe urmaresc de ceva vreme si imi place ce scrii. As vrea sa faci mai multe materiale pe partea tehnica a unui blog, pentru ca acolo am cele mai multe intrebari. Mersi si keep up the good work!Cel care il ofera apreciaza ce faci si mai mult, vrea sa devii mai bun, deci iti ofera ideile lui pentru a-ti atinge scopul. De multe ori, astfel de idei din exterior iti pot deschide mintea asupra unor lucruri pe care tu probabil nu le vezi.Efectul feedbackului negativ este de imbunatatire a continutului si, implicit, de crestere. Cand il primesti, incearca sa vezi ideea din spatele a ceea ce scrie omul respectiv.
2) Feedbackul negativM-a plictisit rau articolul asta, nici n-am apucat sa-l citesc pana la capat ca as fi adormit. Imi placea mai mult cum scriai inainte. Daca tii neaparat sa faci o schimbare, atunci ar trebui sa faci X si Y diferit.
3) Feedbackul distructivBlogul tau e de rahat. N-o sa te citeasca nimeni niciodata, asa ca lasa-te rapid.Cei care il ofera sunt asa-zisii hateri, cei care nu fac nimic decat sa imparta parerea lor nasoala despre orice ii inconjoara.Cel care trimite feedbackul distructiv nu are niciun scop. Haterii sunt pur si simplu invidiosi, cel mai probabil nu au realizat nimic in viata asta si au o gramada de timp de pierdut.Efectul rau al feedbackului distructiv este de descurajare.
Impozitul pe profit
In Sfaturi
Cota de impozitare a profitului este de 16%.
Impozitul pe profit = veniturile totale - cheltuielile totale inregistrate conform reglementarilor contabile - veniturile neimpozabile si deducerile fiscale + cheltuielile nedeductibile.
Impozitul pe profit reprezinta suma datorata catre bugetul de stat de catre contribuabilii (persoane juridice romane sau straine) care inregistreaza profit fiscal in Romania.In primul trimestru din 2019 (pana pe 25 martie), contribuabilii persoane juridice depun declaratia 101 si platesc obligatiile anuale aferente anului fiscal 2018 (impozitul pe profit).
Impozitul pe profit = veniturile totale - cheltuielile totale inregistrate conform reglementarilor contabile - veniturile neimpozabile si deducerile fiscale + cheltuielile nedeductibile.
Impozitul pe profit reprezinta suma datorata catre bugetul de stat de catre contribuabilii (persoane juridice romane sau straine) care inregistreaza profit fiscal in Romania.In primul trimestru din 2019 (pana pe 25 martie), contribuabilii persoane juridice depun declaratia 101 si platesc obligatiile anuale aferente anului fiscal 2018 (impozitul pe profit).
Adaos versus marja
In Sfaturi
- cost de productie/ achizitie de 8 lei.
- pret de vanzare de 10 lei.
- Diferenta intre cele doua valori este de 2 lei. Aceasta diferenta reprezinta MARJA BRUTA valorica.
- Daca impartim:
2 lei / 8 lei ( costul de productie/ achizitie) = 25% ADAOS
2 lei / 10 lei (pretul de vanzare) = 20% MARJA DIN VANZARE
Ce se intampla daca un client cere un discount de 23% (pornind de la premiza ca este un client care cumpara 100.000 de produse X…deci, chiar merita sa ne sacrificam o parte din profit, pentru a-l convinge sa ia de la noi). La prima vedere, stim ca avem un adaos de 25%, 23 este mai mic decat 25, deh, nu castig mare lucru, insa vorbim de 100.000 bucati!
care e realitatea? Calculam 23% din pret, respective 23/100*10 lei = 2.3 lei. Deci trebuie sa sacrificam 2.3 lei din ceea ce castigam.
10 lei -2.3 lei = 7.7 lei …UPS, suntem sub costul de achizitie!!
In concluzie, fiti atenti la baza de calcul la care impartiti castigul: la cost sau la pret de vanzare. Fiti atenti la pretul pe care-l stabiliti si la discounturile acordate clientilor mari.
As mai da un exemplu, comparabil, care creeaza confuzie. Cum se calculeaza TVA-ul?
TVA –ul este un ADAOS ……se calculeaza aplicand 24% la pretul de vanzare al unui producator/distribuitor.
Daca avem un produs Y pentru care o firma vrea sa obtina 100 lei, taxa din valoarea adaugata va fi 24%* 100 lei = 24 lei. Cel care suporta ambele sume, solicitate de producator si TVA-ul, este clientul, care plateste suma de 124 lei.
Daca insa vrem sa aflam cat anume reprezinta TVA-ul din pretul final de vanzare (TVA inclus) calculul se face aplicand regula de 3 simpla:
100% …………………………..124 lei
X%……………………………24 lei
Calculam pe x =24lei *100%/ 124 lei = 19.35% (aprox).
Acest procent este marja.
Daca vrem sa aflam care este pretul fara TVA, cand avem pretul final cu TVA inclus: 124 lei, aplicam iarasi regula de 3 simpla:
124%……………………..124 lei
100%……………………….x
Calculam pe x =124lei *100%/ 124 % = 100 lei